Algemene voorwaarden
1. Definities
1.1. Opdrachtnemer: de hondengedragscoach die de diensten levert. 1.2. Opdrachtgever: de klant die de diensten afneemt. 1.3. Diensten: alle activiteiten die de hondengedragscoach uitvoert in het kader van gedragscoaching, training en advies voor honden en hun eigenaren.
2. Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en diensten tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever en prevaleren op de algemene voorwaarden van de opdrachtgever. 2.2. Door gebruik te maken van de diensten van de opdrachtnemer, verklaart de opdrachtgever zich akkoord met deze voorwaarden.
3. Diensten en Resultaten
3.1. De opdrachtnemer verplicht zich om de diensten naar beste kunnen en kennis uit te voeren, echter zonder enige garantie van succes of gedragsverandering bij de hond. 3.2. De opdrachtgever begrijpt dat gedragsverandering bij honden afhankelijk is van diverse factoren, waaronder omgeving, gezondheid en inzet van de opdrachtgever buiten de sessies om.
4. Afspraken en Annulering
4.1. Afspraken kunnen door de opdrachtgever tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd. 4.2. Indien een afspraak binnen 24 uur voor aanvang wordt geannuleerd of de opdrachtgever niet op de afspraak verschijnt, behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor om de volledige kosten in rekening te brengen. 4.3. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om afspraken te verplaatsen of annuleren in geval van ziekte, onvoorziene omstandigheden of slechte weersomstandigheden. De opdrachtgever zal hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gebracht.
5. Betaling
5.1. Betalingen gebeuren contant (gepast), via Payconiq na elke sessie of via factuur. Bij betaling via factuur dienen de betalingen binnen 5 dagen na factuurdatum te worden voldaan, tenzij anders is overeengekomen. De factuur wordt via e-mail verzonden. 5.2. Indien de betaling niet tijdig wordt ontvangen, behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor om administratiekosten en wettelijke rente in rekening te brengen. 5.3. Bij uitblijven van betaling na een aanmaning kan de opdrachtnemer de overeenkomst beëindigen en gerechtelijke stappen ondernemen.
6. Verantwoordelijkheden en Verplichtingen van de Opdrachtgever
6.1. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de veiligheid en het welzijn van de hond tijdens de sessies en dient alle aanwijzingen van de opdrachtnemer zorgvuldig op te volgen.
6.2. De opdrachtgever is verplicht om alle relevante informatie over de gezondheid, het gedrag en de achtergrond van de hond tijdig en volledig aan de opdrachtnemer te verstrekken.
6.3. Indien de hond gedrag vertoont dat de veiligheid van personen, andere dieren of eigendommen in gevaar brengt, dient de opdrachtgever de opdrachtnemer hiervan direct op de hoogte te stellen.
6.4. Het gebruik van slipkettingen, e-collars, prikkettingen en andere correctiemiddelen die fysieke ongemakken of pijn kunnen veroorzaken, is strikt verboden tijdens de sessies. De opdrachtgever dient te zorgen voor geschikte en diervriendelijke hulpmiddelen die het welzijn van de hond waarborgen en overeenkomen met de werkwijze van de opdrachtnemer.
7. Aansprakelijkheid
7.1. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige schade, direct of indirect, voortvloeiend uit het gebruik van de diensten, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid. 7.2. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor alle schade die door zijn of haar hond wordt veroorzaakt aan eigendommen of personen tijdens de sessies. 7.3. De opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor letsel of ziekte van de hond dat tijdens of na de sessies optreedt.
8. Vertrouwelijkheid en Privacy
8.1. De opdrachtnemer respecteert de privacy van de opdrachtgever en zal persoonlijke informatie alleen gebruiken voor de uitvoering van de diensten, tenzij toestemming is verkregen voor ander gebruik. 8.2. Gegevens van de opdrachtgever en de hond worden vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld met derden zonder toestemming van de opdrachtgever.
9. Overmacht
9.1. In geval van overmacht, waaronder maar niet beperkt tot ziekte, noodweer, epidemieën en andere omstandigheden buiten de macht van de opdrachtnemer, kan de opdrachtnemer de overeenkomst zonder schadevergoeding beëindigen of opschorten.
10. Beëindiging van de Overeenkomst
10.1. De overeenkomst kan door beide partijen schriftelijk worden beëindigd, met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal 14 dagen. 10.2. Indien de opdrachtgever niet voldoet aan de voorwaarden in deze overeenkomst, behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor om de overeenkomst per direct te beëindigen zonder restitutie van reeds betaalde bedragen.
11. Intellectueel Eigendom
Alle materialen, inclusief maar niet beperkt tot documenten, foto’s, video’s en ander lesmateriaal, verstrekt door de opdrachtnemer, blijven eigendom van de opdrachtnemer. Deze mogen niet zonder schriftelijke toestemming worden gekopieerd, verspreid of gebruikt voor andere doeleinden.
12. Geschillen
12.1. Op deze algemene voorwaarden is het Belgische recht van toepassing. 12.2. Eventuele geschillen zullen in eerste instantie in onderling overleg worden geprobeerd op te lossen. Indien dit niet mogelijk is, zullen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.